Drodzy Rodzice dzieci 5-6-7 letnich!

Ten trudny czas epidemii pisze scenariusze, na które nie byliśmy przygotowani. Przedszkole miało być miejscem, gdzie z zaufaniem oddawaliście nam swoje Pociechy, licząc że pomożemy im przygotować się w sposób optymalny do nowych wyzwań, które przed nimi stoją od września. Obecnie wydawać by się mogło, że zostaliście pozostawieni sami sobie. Dzieci nie chodzą do przedszkola, nie korzystają z zajęć edukacyjnych, tych podstawowych, jak i dodatkowych, nie spotykają się z rówieśnikami, którzy wspierali ich w nauce dobrego współdziałania w grupie. Być może macie Państwo wątpliwości,  czy obecny czas nie działa na niekorzyść dzieci, nie sprawi, że początek roku szkolnego, edukacja w pierwszej klasie będzie szczególnie trudna, że zwyczajnie Wasze dzieci nie zdążą osiągnąć dojrzałości do wejścia w nowa rolę społeczną ucznia.

Spieszymy z pocieszającą informacją.

  • Wasze dzieci do nauki w szkole przygotowywały się od pierwszych kroków w przedszkolnej grupie. Nie mamy wątpliwości, że wiedzą, jakie zachowanie jest społecznie akceptowane a jakie naganne. Wiedzą, że agresja nie jest sposobem na rozwiązywanie konfliktów z kolegami. Potrafią wraz z innymi realizować wspólne aktywności, podejmować ciekawe wyzwania.
  • Wiemy, że posiadają wiedzę z podstaw bezpieczeństwa zarówno w placówce, jak i na drodze, placu zabaw, domu…
  • Posiadają ogromną wiedzę o świecie, przyrodzie, zwyczajach.
  • Wiedzą kim są, jak się nazywają, gdzie mieszkają, są dumne z tego, że są Polakami.
  • Uczyły się używać kredek, ołówka, pędzla od pierwszych pociągnięć, kresek, rysunków, które trudno było rozczytać, a teraz tworzą ciekawe prace plastyczne, rysując szlaczki przygotowują się do pisania literek, cyfr.
  • Ich oczy przygotowywały się od dawna do spostrzegania szczegółów na rysunkach, poprzez choćby grę w memory a teraz są już gotowe do spostrzegania i zapamiętania kształtów liter, znaków, powoli uczą się trudnej nauki odkodowywania znaków, które nazywa się czytaniem.
  • Wielokrotnie potwierdzały, że potrafią przeliczać, łączyć elementy w zbiory, segregować, porównywać….a to są umiejętności w zakresie edukacji matematycznej…

Dlatego prosimy o to, byście zaufali Państwo naszej wiedzy o Waszych dzieciach, zaufali w to, że rozwój Waszych dzieci wykorzystuje i wykorzysta w przyszłości te umiejętności, które nabyły wcześniej, że mózg dziecka jest plastyczny i potrafi uczyć się nawet wtedy, gdy nie jest poddany regularnym ćwiczeniom na zajęciach w przedszkolu.

To wstęp do tego, by Państwa i uspokoić, ale także zachęcić do spróbowania naszych nieskomplikowanych i dających radość i rozwój zabaw. Jeśli będziecie mieli możliwość, siłę, energię, ale także cierpliwość w tych trudnych dniach kwarantanny zachęcamy, byście spróbowali zachęcić dzieci do proponowanej przez nas aktywności, która niewątpliwie będzie sprzyjała nabywania gotowości do podjęcia nauki w szkole. Propozycje pojawiać się będą w tej zakładce i będą sukcesywnie poszerzane.

Jeśli macie Państwo jakieś pytania, wątpliwości w zakresie w/w tematyce, to zapraszamy do kontaktu.. Jeśli tylko to możliwe w obecnych warunkach online będziemy do Państwa dyspozycji.

Joanna Wojtczak
(pedagog/psycholog)
Joanna.Wojtczak@wroclawskaedukacja.pl

About Author