Kto jest kim w „Tęczowym Domku”?

 

Renata Bytnar – dyrektor przedszkola. Zawsze stara się z uśmiechem zacząć nowy dzień. Od wielu lat konsekwentnie realizuje wyznaczone cele. Stworzyła miejsce radosne, bezpieczne i przyjazne dzieciom, nie szczędzi sił, by co dzień żyło się tu lepiej.

Dominika Horoszkiewicz – wicedyrektor przedszkola.

Nauczyciele:

Katarzyna Goleniowska – nauczycielka grupy 3 – latków (grupa I). Pracowita, empatyczna, i kreatywna nauczycielka, która nie boi się wyzwań. Uwielbia prace plastyczne, stara się, aby czas dzieci w przedszkolu był jak najbardziej urozmaicony i ciekawy. Ponieważ jedynie dzieci wiedzą czego szukają.

Agnieszka Fiedler – nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa I). Nauczyciel z wieloletnim stażem, oligofrenopedagog. Konsekwentna, empatyczna, zawsze gotowa na wyzwania stawiane przez dzieci. W każdej chwili gotowa by pomóc radą, dobrym słowem i uśmiechem.

Katarzyna Semik – nauczycielka grupy 5 – latków (grupa II). Pracowita, skromna, niezwykle kreatywna osoba. Jej zajęcia z dziećmi za każdym razem są zaskakujące i atrakcyjne.

Anna Krysztoforska-Kwasek – nauczycielka grupy 5 – latków (grupa II). Otwarta, empatyczna i cierpliwa. Z ogromną przyjemnością towarzyszy dzieciom w odkrywaniu świata, podziwiając ich pomysłowość, spontaniczność i entuzjazm.

Marzena Calińska – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa III). Pełna ciepła, spokoju i cierpliwości. Sprawdza się na wielu frontach – doskonale integruje grupę podczas zabaw ruchowych, prowadzi konsekwentną i pełną życzliwości działalność wychowawczą, nigdy nie zabraknie jej pomysłów na innowacyjną naukę matematyki. Na pierwszym miejscu stawia dobro dziecka.

Barbara Jurczak – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa III). Stara się, aby każdy dzień spędzony w przedszkolu był przygodą a także możliwością zdobycia nowych umiejętności  poznawczych, społecznych, fizycznych oraz emocjonalnych. Chętnie wykonuje z dziećmi kreatywne prace plastyczne, które wywołują uśmiech na twarzach, bo kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat!

Patrycja Łada – Szejnik – nauczycielka grupy 6 – latków (grupa IV). Z przedszkolem związana od 15 lat. Cierpliwa, konsekwentna, stara się dostrzec indywidualne potrzeby i predyspozycje wychowanków. Miłośniczka książek i gór.

Katarzyna Płonka-Kocoń – nauczycielka grupy 6 – latków (grupa IV). Osoba empatyczna, otwarta, indywidualnie traktuje każdego przedszkolaka. W swojej pracy kieruje się podejściem holistycznym.

Olena Kiercz – nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa V). W jej obecności doznaje się ciepła i życzliwości, a jej zdolności plastyczne można dostrzec już po przekroczeniu progu przedszkola, dekoracje to m. in. jej zasługa.

Monika Tusznio – nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa V). Pracowita, skromna, otwarta i cierpliwa osoba, pełna ciepła i spokoju. Jej celem jest dostrzeganie u dzieci, ich mocnych stron oraz wsparcie podczas ich rozwijania.

Magdalena Wiśniowska– nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa VI). Wrażliwa, empatyczna i otwarta. Z uśmiechem towarzyszy dzieciom w doświadczaniu świata, podążając za dzieckiem i jego potrzebami.

Janina Jankowska– nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa VI).

Dorota Siedlaczek – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa VII). Doświadczenie i bogata wiedza dają jej solidną podstawę w pracy z dziećmi. Doskonale wyczuwa potrzeby przedszkolaków, a do grupy stara się codziennie wnosić dużo uśmiechu i radości.

Weronika Fornal – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa VII). Zawsze uśmiechnięta i otwarta na nowe wyzwania. Lubi przekazywać dzieciom wiedzę o sztuce i wykonywać z nimi najróżniejsze prace plastyczne. Uśmiech na twarzach dzieci jest dla niej największą motywacją.

Sylwia Suda – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa VIII). Miła, cierpliwa i zawsze uśmiechnięta. Z radością podchodzi do pracy z najmłodszymi, a jej największym celem jest wywołanie uśmiechu na twarzy każdego dziecka.

Anna Szarek – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa VIII). Twórcza, o ciepłym usposobieniu, lubiąca śpiew i prace plastyczne z dziećmi. Wierząca w to, iż dzieci poprzez zabawę i poznawanie świata rozwijają własną osobowość oraz charakter. Uśmiech i radość dziecka jest dla niej najważniejszą motywacją do działania.

Barbara Garnecka – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa IX). To osoba spokojna, a jednocześnie stanowcza w stosunku do dzieci. Jest pracowita, jej wszystkie działania są przemyślane, a pomysły kreatywne. Nie zraża się porażkami, zawsze o wszystkich pamięta i ma wielkie serce dla dzieci.

Sylwia Machelska – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa IX). Bardzo energiczna i uśmiechnięta. Każde dziecko jest dla niej pełne ukrytych talentów i niezwykłości. W swoją pracę wkłada elementy teatru. Stara się by nauka była przygodą, w którą dziecko chętnie wyruszy.

Agnieszka Kakakis – Dudek – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa X). Pani Agnieszka dzieci kocha i szanuje. Tańczy, śpiewa, recytuje – serca przy tym nie żałuje. Sto pomysłów w głowie ma i w zielone z dziećmi gra.

Wiktoria Świercz – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa X).

Paulina Zwierzańska – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa XI). Osoba zawsze uśmiechnięta i otwarta. Największą radość sprawia jej widok dzieci czyniących postępy oraz codzienne psoty. Celem jej pracy jest kształtowanie u dzieci inteligencji emocjonalnej, aby łatwiej szło im się przez życie.

Ewelina Żurawik – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa XII). Osoba ciepła, życzliwa, empatyczna i opanowana. Jej największy cel to pomoc przedszkolakom w odkrywaniu świata.

Magdalena Tatarkowska – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa XII). Miła, uśmiechnięta, pomocna, lubiąca pracę z dziećmi.

Joanna Błaszczyńska – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa XIII). Miła, sympatyczna i lubi podejmować nowe wyzwania. Tym, co ją motywuje, to uśmiech na twarzach dzieci oraz duma ich rodziców, gdy widzą jak pod jej opieką się one rozwijają.

Nauczyciele specjaliści:

Dominika Horoszkiewicz, Joanna Szymczakowska – dobrze znane nasze kochane Panie Neurologopedki. Ich wizytówką są dzieci, które pokonały swoje trudności w mówieniu oraz te, które mimo, że nie potrzebują terapii, domagają się: „kiedy nas pani też zabierze na zajęcia?”.

Beata Radzik – w naszym przedszkolu prowadzi zajęcia z logorytmiki oraz terapię indywidualną. Specjalistka w każdym calu. Dzieci ćwiczą z nią wymowę, grają na instrumentach i wspaniale bawią się przy muzyce, z niecierpliwością czekając na kolejne zajęcia.

Anna Brudniak, Joanna Błaszczyńska, Katarzyna Demendecka, Karolina Mazur, Katarzyna Płonka-Kocoń, Barbara Ostrowska – pedagodzy specjalni w grupach integracyjnych. Empatyczne, opiekuńcze, a zarazem konsekwentne osoby oddane dzieciom. Współpracują z nauczycielkami oraz rodzicami przedszkolaków.

Katarzyna Demendecka, Julita Warcholińska, Weronika Karbowiak – kompetentne i odpowiedzialne osoby. Sprawują opiekę psychologiczną i pedagogiczną nad przedszkolakami, wspomagają pracę nauczycieli, a także wspierają rodziców w wychowaniu i edukacji ich dzieci.

Aleksandra Olech – katechetka i arteterapeutka od dawna związana z naszym przedszkolem. Z troską i cierpliwością towarzyszy dzieciom w poznawaniu wartości.

Dorota Świdurska – nauczyciel gimnastyki ogólnorozwojowej i korekcyjnej. Stara się przeciwdziałać wadom postawy i uświadamia, że ruch to zdrowie.

Alicja Mironiuk – nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel języka angielskiego, wykładowca akademicki. Dba, by kontakt z językiem i kulturą krajów anglojęzycznych, był dla dzieci aktywnym czasem pełnym piosenek, gier i zabaw.

Pracownicy biurowi:

Renata Kuczniak – starszy intendent, Agnieszka Frontczyk– samodzielny referent. Te panie dbają o jadłospis, porządek w dokumentacji i płatnościach. Pilnują, żeby wszystko było na czas.

Personel pomocniczy:

Ludmiła Kishenia, Monika Ramiączek, Ewa Matuszewska, Katarzyna Kieler, Agata Piątek, Sylwia Bagińska, Jolanta Postoł, Maria Szydlik, Kamila Kułat, Beata Rutka-Janik, Andrei Kolesnikov, Wiktoria Piasecka – pomoce nauczycielek. Bez nich trudno byłoby sobie wyobrazić pierwsze dni w przedszkolu naszych maluszków. Wysłuchują dzieci, razem z nimi bawią się i uczą, a kiedy trzeba przytulą.

Dorota Domaradzka, Agnieszka Maraszkiewicz, Agata Wacławek, Anna Hnatek, Grażyna Gwiaździńska – nasze Kochane Panie Kucharki. Dogadzają naszym przedszkolakom pierożkami, kotlecikami, ciastami… Palce lizać!

Dorota Bulanda, Elżbieta Emiljanowicz, Beata Małańczuk, Grażyna Kurek, Justyna Noga, Beata Konieczny, Joanna Zacharewicz, , Monika Kluzowska, Sylwia Karpińska, Joanna Kwaśny, Marta Rogoż, Olha Aleshukina, Magdalena Szpak – to nasze panie z obsługi. Dzięki nim przedszkole lśni, posiłki podane są na czas, a jak trzeba pomogą w jedzeniu, ubieraniu i w opiece na wycieczkach.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6:30 – 8:20

  • Schodzenie się dzieci – witanie się z nauczycielką dyżurującą.
  • Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
  • Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe z muzyką. Ćwiczenia logopedyczne (MPPL).

8:20 – 8:30

Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.

8:30 – 9:00

Śniadanie – wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się.

9:00 – 11:20

  • Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, arteterapia, religia, j. angielski – wg harmonogramu.
  • Uroczystości przedszkolne i przygotowanie do nich.
  • Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (konkursy, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne).
  • Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy swobodne i organizowane na podwórku przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych.
  • Organizowane przez nauczyciela, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy. Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji.

11:20 – 11:30

Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.

11:30 – 12:00

Obiad (zupa + przekąska) – kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

12:00–13:50

  • Odpoczynek poobiedni – w grupach młodszej odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej; w starszych grupach spotkanie z książką, słuchanie muzyki, zabawy relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia itd.
  • Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela (w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych). Pobyt na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym – gry i zabawy ruchowe, zabawy terenowe.
  • Zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, arteterapia, religia, angielski – wg harmonogramu.

13:50 – 14:00

Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.

14:00 – 14:30

Drugie danie + przekąska – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

14:30 – 16:30

  • Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia logopedyczne, praca wyrównawcza, praca w małych zespołach i indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. W małych zespołach, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.

16:30-17:00

Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.

Zestaw programów realizowanych w roku szkolnym 2023/2024

Program wychowania przedszkolnego:

  • „Kocham przedszkole” – Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek, WSiP, Warszawa 2017
  • „Szkoła za rok” – D. Kucharska, A. Pawłowska – Niedbała, D. Banasik, I. Zbroszczyk, M. Pietrzak, E. Wilkos, Wydawnictwo Nowa Era 2017

Program nauczania języka nowożytnego:

  • „Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli”, M. Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska, Macmillan Polska

Program nauczania religii:

  • „Kochamy dobrego Boga” – wprowadzenie w życie religijne. program nauczania religii dzieci w wieku przedszkolnym, nr AZ-0-01/10 z 9.06.2010r.
  • „Tak dla Jezusa” – nr AZ-0-01/20 z 28.01.2020 r.

Program doradztwa zawodowego:

  • „Program doradztwa zawodowego w Przedszkolu nr 35 z oddziałami integracyjnymi „Tęczowy Domek” we Wrocławiu ” – Joanna Lewicka, Joanna Wojtczak, Wrocław 2019

Programy zajęć dodatkowych realizowanych w przedszkolu:

  • Program zajęć ogólnorozwojowych z elementami sztuk walki dla dzieci w wieku przedszkolnym „Mali Wspaniali” (Departament Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny Natalia Mazurkiewicz):
  • Program gier i zabaw w nauczaniu zespołowych gier sportowych dla dzieci w wieku przedszkolnym (Departament  Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny Natalia Mazurkiewicz, Anna Lewandowska);
  • Program gier i zabaw z gimnastyki ogólnorozwojowej dla dzieci w wieku przedszkolnym (Departament  Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny N. Mazurkiewicz, A. Lewandowska)

Programy własne przedszkola:

  • „Moje emocje i ja”
  • „Ładnie jem – ładnie mówię”
  • „Gramy zmysłami”
  • „Akcja – integracja!”
  • „Podróż do Krainy Emocji”

Innowacje własne przedszkola:

  • „Przedszkolne kodowanie”
  • „Witaminki”
  • „Zrozumieć inność”
  • „InterACT”
  • „Tęczowy Uniwersytet”
  • „Zabawa sztuką”
  • „Czytanie na dywanie”
  • „Odkryj tajemnice swoich rąk”
  • „Codzienna matematyka”
  • Multisensoryczna metoda poznawania liter „Spółgłoski do przytulania”
  • „Język migowy w przedszkolu”
  • „Śladami dinozaurów”
  • „Start rakiety – o kosmosie i planecie Ziemi”

Programy i projekty miejskie:

  • „Miejski Program Profilaktyki Logopedycznej”
  • „Rowerowy maj”
  • „Zdrowe dzieci”

 Projekty edukacyjne ogólnopolskie i międzynarodowe:

  • „Europejski Korpus Solidarności”
  • „Zdrowo i sportowo”
  • „Necio.pl”
  • „Jestem małym przyjacielem przyrody”

Zestaw programów realizowanych w roku szkolnym 2022/2023

Program wychowania przedszkolnego:

  • „Kocham przedszkole” – Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek, WSiP, Warszawa 2017
  • „Szkoła za rok” – D. Kucharska, A. Pawłowska – Niedbała, D. Banasik, I. Zbroszczyk, M. Pietrzak, E. Wilkos, Wydawnictwo Nowa Era 2017

Program nauczania języka nowożytnego:

  • „Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli”, M. Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska, Macmillan Polska

Program nauczania religii:

  • „Kochamy dobrego Boga” – wprowadzenie w życie religijne. program nauczania religii dzieci w wieku przedszkolnym, nr AZ-0-01/10 z 9.06.2010r.
  • „Tak dla Jezusa” – nr AZ-0-01/20 z 28.01.2020 r.

Program doradztwa zawodowego:

  • „Program doradztwa zawodowego w Przedszkolu nr 35 z oddziałami integracyjnymi „Tęczowy Domek” we Wrocławiu ” – Joanna Lewicka, Joanna Wojtczak, Wrocław 2019

Programy zajęć dodatkowych realizowanych w przedszkolu:

  • Program zajęć ogólnorozwojowych z elementami sztuk walki dla dzieci w wieku przedszkolnym „Mali Wspaniali” (Departament Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny Natalia Mazurkiewicz):
  • Program gier i zabaw w nauczaniu zespołowych gier sportowych dla dzieci w wieku przedszkolnym (Departament  Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny Natalia Mazurkiewicz, Anna Lewandowska);
  • Program gier i zabaw z gimnastyki ogólnorozwojowej dla dzieci w wieku przedszkolnym (Departament  Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny N. Mazurkiewicz, A. Lewandowska)

Programy własne przedszkola:

  • „Program Przeciwdziałania Agresji”
  • „Pomóż mi rozwinąć skrzydła”
  • „Bawię się i tworzę”

Projekty własne przedszkola:

  • „Moje emocje i ja”
  • „Ładnie jem – ładnie mówię”
  • „Gramy zmysłami”
  • „Zrozumieć inność”
  • „Akcja – integracja!”
  • „Magiczna moc bajek”
  • projekty arteterapeutyczne

Programy i projekty miejskie:

  • „Miejski Program Profilaktyki Logopedycznej”
  • „Program profilaktyki próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym 3-5 lat”
  • „Akademia Krokieta i Lamy”

 Projekty edukacyjne ogólnopolskie i międzynarodowe:

  • „Erasmus+”
  • „Zdrowo i sportowo”
  • „Kubusiowi przyjaciele natury”

Serdecznie zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Gramy zmysłami”. Skierowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz do dzieci świetlicowych, ale także dla dzieci żłobkowych. Zapraszamy również nauczycieli specjalistów, pedagogów specjalnych, terapeutów, logopedów do realizowania naszego projektu również w formie zajęć indywidualnych. W naszym projekcie jest również miejsce dla starszych uczniów ze szkół specjalnych.

https://www.facebook.com/gramyzmyslamiprojektedukacyjny

W zakładce Dokumenty znajduje się regulamin oraz potrzebne zgody.