Kto jest kim w „Tęczowym Domku”?
Renata Bytnar – dyrektor przedszkola. Zawsze stara się z uśmiechem zacząć nowy dzień. Od wielu lat konsekwentnie realizuje wyznaczone cele. Stworzyła miejsce radosne, bezpieczne i przyjazne dzieciom, nie szczędzi sił, by co dzień żyło się tu lepiej.
Dominika Horoszkiewicz-Walczak – w przedszkolu pełni funkcję wicedyrektora, logopedy oraz nauczyciela w grupie 4 latków (grupa 6). Zaangażowana w pozytywną dyscyplinę oraz wychowanie w bliskości. Dużą radość sprawia jej obserwowanie małych i dużych ludzi, którzy się rozwijają i osiągają swoje sukcesy.
Nauczyciele:
Patrycja Łada – Szejnik – nauczycielka grupy 3 – latków (grupa I). Z przedszkolem związana od 16 lat. Cierpliwa, konsekwentna, stara się dostrzec indywidualne potrzeby i predyspozycje wychowanków. Miłośniczka książek i gór.
Anna Krysztoforska-Kwasek – nauczycielka grupy 3 – latków (grupa I). Otwarta, empatyczna i cierpliwa. Z ogromną przyjemnością towarzyszy dzieciom w odkrywaniu świata, podziwiając ich pomysłowość, spontaniczność i entuzjazm.
Katarzyna Goleniowska – nauczycielka grupy 4 – latków (grupa II). Pracowita, empatyczna, i kreatywna nauczycielka, która nie boi się wyzwań. Uwielbia prace plastyczne, stara się, aby czas dzieci w przedszkolu był jak najbardziej urozmaicony i ciekawy. Ponieważ jedynie dzieci wiedzą czego szukają.
Katarzyna Semik – nauczycielka grupy 4 – latków (grupa II). Pracowita, skromna, niezwykle kreatywna osoba. Jej zajęcia z dziećmi za każdym razem są zaskakujące i atrakcyjne.
Marzena Calińska – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa IV). Pełna ciepła, spokoju i cierpliwości. Sprawdza się na wielu frontach – doskonale integruje grupę podczas zabaw ruchowych, prowadzi konsekwentną i pełną życzliwości działalność wychowawczą, nigdy nie zabraknie jej pomysłów na innowacyjną naukę matematyki. Na pierwszym miejscu stawia dobro dziecka.
Barbara Jurczak – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa IV). Stara się, aby każdy dzień spędzony w przedszkolu był przygodą a także możliwością zdobycia nowych umiejętności poznawczych, społecznych, fizycznych oraz emocjonalnych. Chętnie wykonuje z dziećmi kreatywne prace plastyczne, które wywołują uśmiech na twarzach, bo kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat!
Ewelina Żurawik – nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa V). Osoba ciepła, życzliwa, empatyczna i opanowana. Jej największy cel to pomoc przedszkolakom w odkrywaniu świata.
Magdalena Tatarkowska – nauczycielka w grupie 3 – latków (grupa V). Miła, uśmiechnięta, pomocna, lubiąca pracę z dziećmi.
Magdalena Wiśniowska– nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa VI). Wrażliwa, empatyczna i otwarta. Z uśmiechem towarzyszy dzieciom w doświadczaniu świata, podążając za dzieckiem i jego potrzebami.
Dorota Siedlaczek – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa VII). Doświadczenie i bogata wiedza dają jej solidną podstawę w pracy z dziećmi. Doskonale wyczuwa potrzeby przedszkolaków, a do grupy stara się codziennie wnosić dużo uśmiechu i radości.
Weronika Fornal – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa VII). Zawsze uśmiechnięta i otwarta na nowe wyzwania. Lubi przekazywać dzieciom wiedzę o sztuce i wykonywać z nimi najróżniejsze prace plastyczne. Uśmiech na twarzach dzieci jest dla niej największą motywacją.
Anna Szarek – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa VIII). Twórcza, o ciepłym usposobieniu, lubiąca śpiew i prace plastyczne z dziećmi. Wierząca w to, iż dzieci poprzez zabawę i poznawanie świata rozwijają własną osobowość oraz charakter. Uśmiech i radość dziecka jest dla niej najważniejszą motywacją do działania.
Agnieszka Kowalik – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa VIII). Praca w przedszkolu jest dla niej nowym, ale miłym doświadczeniem. W pracy z przedszkolakami uwielbia to, że dzieci są zawsze pełne niespodzianek. Z dziećmi pracuje już 14 lat.
Barbara Garnecka – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa IX). To osoba spokojna, a jednocześnie stanowcza w stosunku do dzieci. Jest pracowita, jej wszystkie działania są przemyślane, a pomysły kreatywne. Nie zraża się porażkami, zawsze o wszystkich pamięta i ma wielkie serce dla dzieci.
Sylwia Machelska – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa IX). Bardzo energiczna i uśmiechnięta. Każde dziecko jest dla niej pełne ukrytych talentów i niezwykłości. W swoją pracę wkłada elementy teatru. Stara się by nauka była przygodą, w którą dziecko chętnie wyruszy.
Agnieszka Kakakis – Dudek – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa X). Pani Agnieszka dzieci kocha i szanuje. Tańczy, śpiewa, recytuje – serca przy tym nie żałuje. Sto pomysłów w głowie ma i w zielone z dziećmi gra.
Wiktoria Świercz – nauczycielka w grupie 5 – latków (grupa X). Wierzy, że każde dziecko jest wyjątkowe i potrzebuje indywidualnego podejścia. Dzięki swojej empatii i życzliwości zyskuje zaufanie dzieci. Najważniejszy dla niej jest komfort każdego dziecka.
Paulina Zwierzańska – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa XI). Osoba zawsze uśmiechnięta i otwarta. Największą radość sprawia jej widok dzieci czyniących postępy oraz codzienne psoty. Celem jej pracy jest kształtowanie u dzieci inteligencji emocjonalnej, aby łatwiej szło im się przez życie.
Olena Kiercz – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa XII). W jej obecności doznaje się ciepła i życzliwości, a jej zdolności plastyczne można dostrzec już po przekroczeniu progu przedszkola, dekoracje to m. in. jej zasługa.
Monika Tusznio – nauczycielka w grupie 4 – latków (grupa XII). Pracowita, skromna, otwarta i cierpliwa osoba, pełna ciepła i spokoju. Jej celem jest dostrzeganie u dzieci, ich mocnych stron oraz wsparcie podczas ich rozwijania.
Joanna Błaszczyńska – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa XIII). Miła, sympatyczna i lubi podejmować nowe wyzwania. Tym, co ją motywuje, to uśmiech na twarzach dzieci oraz duma ich rodziców, gdy widzą jak pod jej opieką się one rozwijają.
Katarzyna Kurdziel – nauczycielka w grupie 6 – latków (grupa XIII). Z wykształcenia również terapeutka pedagogiczna i arteterapeutka. Ulubionymi aktywnościami z przedszkolakami są m.in. kodowanie, tańce, elementy Yogi oraz treningu uważności.
Nauczyciele specjaliści:
Katarzyna Goleniowska, Katarzyna Płonka – Kocoń – dobrze znane nasze kochane Panie logopedki. Ich wizytówką są dzieci, które pokonały swoje trudności w mówieniu oraz te, które mimo, że nie potrzebują terapii, domagają się: „kiedy nas pani też zabierze na zajęcia?”.
Beata Radzik – w naszym przedszkolu prowadzi zajęcia z logorytmiki oraz terapię indywidualną. Specjalistka w każdym calu. Dzieci ćwiczą z nią wymowę, grają na instrumentach i wspaniale bawią się przy muzyce, z niecierpliwością czekając na kolejne zajęcia.
Anna Brudniak, Joanna Błaszczyńska, Katarzyna Demendecka, Aneta Kordowina, Karolina Mazur, Barbara Ostrowska – pedagodzy specjalni w grupach integracyjnych. Empatyczne, opiekuńcze, a zarazem konsekwentne osoby oddane dzieciom. Współpracują z nauczycielkami oraz rodzicami przedszkolaków.
Katarzyna Demendecka, Weronika Karbowiak, Julita Warcholińska, Ewelina Żurawik – kompetentne i odpowiedzialne osoby. Sprawują opiekę psychologiczną i pedagogiczną nad przedszkolakami, wspomagają pracę nauczycieli, a także wspierają rodziców w wychowaniu i edukacji ich dzieci.
Aleksandra Olech – katechetka i arteterapeutka od dawna związana z naszym przedszkolem. Z troską i cierpliwością towarzyszy dzieciom w poznawaniu wartości.
Dorota Świdurska – nauczyciel gimnastyki ogólnorozwojowej i korekcyjnej. Stara się przeciwdziałać wadom postawy i uświadamia, że ruch to zdrowie.
Pracownicy biurowi:
Renata Kuczniak – starszy intendent, Agnieszka Frontczyk– samodzielny referent. Te panie dbają o jadłospis, porządek w dokumentacji i płatnościach. Pilnują, żeby wszystko było na czas.
Personel pomocniczy:
Sylwia Bagińska, Ewa Matuszewska, Katarzyna Kieler, Ludmiła Kishenia, Andrei Kolesnikov, Kamila Kułat, Wiktoria Piasecka, Agata Piątek, Jolanta Postoł, Monika Ramiączek, Beata Rutka-Janik, Weronika Sadawa, Emilia Stanisławska, Maria Szydlik – pomoce nauczycielek. Bez nich trudno byłoby sobie wyobrazić pierwsze dni w przedszkolu naszych maluszków. Wysłuchują dzieci, razem z nimi bawią się i uczą, a kiedy trzeba przytulą.
Dorota Domaradzka, Grażyna Gwiaździńska, Anna Hnatek, Agnieszka Maraszkiewicz, Agata Wacławek – nasze Kochane Panie Kucharki. Dogadzają naszym przedszkolakom pierożkami, kotlecikami, ciastami… Palce lizać!
Dorota Bulanda, Elżbieta Emiljanowicz, Irena Kaniak, Elżbieta Klimkiewicz, Monika Kluzowska, Beata Konieczna, Joanna Kwaśny, Beata Małańczuk, Justyna Noga, Marta Rogoż, Magdalena Szpak, Joanna Zacharewicz, Sylwia Żach – to nasze panie z obsługi. Dzięki nim przedszkole lśni, posiłki podane są na czas, a jak trzeba pomogą w jedzeniu, ubieraniu i w opiece na wycieczkach.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6:30 – 8:20
- Schodzenie się dzieci – witanie się z nauczycielką dyżurującą.
- Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
- Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe z muzyką. Ćwiczenia logopedyczne (MPPL).
8:20 – 8:30
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
8:30 – 9:00
Śniadanie – wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się.
9:00 – 11:20
- Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, arteterapia, religia, j. angielski – wg harmonogramu.
- Uroczystości przedszkolne i przygotowanie do nich.
- Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (konkursy, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne).
- Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy swobodne i organizowane na podwórku przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych.
- Organizowane przez nauczyciela, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy. Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji.
11:20 – 11:30
Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
11:30 – 12:00
Obiad (zupa + przekąska) – kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:00–13:50
- Odpoczynek poobiedni – w grupach młodszej odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej; w starszych grupach spotkanie z książką, słuchanie muzyki, zabawy relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia itd.
- Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela (w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych). Pobyt na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym – gry i zabawy ruchowe, zabawy terenowe.
- Zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, arteterapia, religia, angielski – wg harmonogramu.
13:50 – 14:00
Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
14:00 – 14:30
Drugie danie + przekąska – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14:30 – 16:30
- Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia logopedyczne, praca wyrównawcza, praca w małych zespołach i indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. W małych zespołach, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.
16:30-17:00
Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.
Zestaw programów realizowanych w roku szkolnym 2024/2025
Program wychowania przedszkolnego:
- „Kocham przedszkole” – Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek, WSiP, Warszawa 2017
- „Szkoła za rok” – D. Kucharska, A. Pawłowska – Niedbała, D. Banasik, I. Zbroszczyk, M. Pietrzak, E. Wilkos, Wydawnictwo Nowa Era 2017
Program nauczania języka nowożytnego:
- „Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli”, M. Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska, Macmillan Polska
Program nauczania religii:
- „Kochamy dobrego Boga” – wprowadzenie w życie religijne. program nauczania religii dzieci w wieku przedszkolnym, nr AZ-0-01/10 z 9.06.2010r.
- „Tak dla Jezusa” – nr AZ-0-01/20 z 28.01.2020 r.
Program doradztwa zawodowego:
- „Program doradztwa zawodowego w Przedszkolu nr 35 z oddziałami integracyjnymi „Tęczowy Domek” we Wrocławiu ” – Joanna Lewicka, Joanna Wojtczak, Wrocław 2019
Programy zajęć dodatkowych realizowanych w przedszkolu:
- Program zajęć ogólnorozwojowych z elementami sztuk walki dla dzieci w wieku przedszkolnym „Mali Wspaniali” (Departament Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny Natalia Mazurkiewicz):
- Program gier i zabaw w nauczaniu zespołowych gier sportowych dla dzieci w wieku przedszkolnym (Departament Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny Natalia Mazurkiewicz, Anna Lewandowska);
- Program gier i zabaw z gimnastyki ogólnorozwojowej dla dzieci w wieku przedszkolnym (Departament Edukacji UM, Komitet World Games 2017, INFINITY, AWF; koordynator merytoryczny N. Mazurkiewicz, A. Lewandowska)
Programy własne przedszkola:
- „Moje emocje i ja”
- „Ładnie jem – ładnie mówię”
- „Gramy zmysłami”
- „Akcja – integracja!”
- „Podróż do Krainy Emocji”
Innowacje własne przedszkola:
- „Przedszkolne kodowanie”
- „Witaminki”
- „Zrozumieć inność”
- „InterACT”
- „Tęczowy Uniwersytet”
- „Zabawa sztuką”
- „Czytanie na dywanie”
- „Odkryj tajemnice swoich rąk”
- „Codzienna matematyka”
- Multisensoryczna metoda poznawania liter „Spółgłoski do przytulania”
- „Język migowy w przedszkolu”
- „Śladami dinozaurów”
- „Start rakiety – o kosmosie i planecie Ziemi”
Programy i projekty miejskie:
- „Miejski Program Profilaktyki Logopedycznej”
- „Rowerowy maj”
- „Zdrowe dzieci”
- „Wielki Mały Przedszkolak – rozwój edukacji przedszkolnej w gminie Wrocław”
Projekty edukacyjne ogólnopolskie i międzynarodowe:
- „Europejski Korpus Solidarności”
- „Zdrowo i sportowo”
- „Necio.pl”
- „Jestem małym przyjacielem przyrody”
Najnowsze komentarze